Tip: Healthy-breakfast

Een goed begin is het halve werk.. toch? Dan kun je maar beter morgen direct beginnen met een gezond ontbijt. Lees verder voor mijn gouden tip!

Sinds mijn wekelijkse confrontatie met mijn lichaam in bikini hier op Curaçao, ben ik een echte health-freak geworden. Maar niet alleen om mijn lichaam in shape te houden, want ook voor je haar en huid is gezond eten belangrijk!

Zoals het een echte health-freak betaamd ben ik een groots onderzoek gestart naar voedsel. Wat is er nou eigenlijk écht gezond? Een antwoord op die vraag  bleek nog niet zo makkelijk te vinden want overal staat iets anders. De één zegt bijvoorbeeld dat je van chocolade dik wordt en de ander dat je pure chocolade juist moet eten.. confusing! Wat mijn healthy-streven uiteindelijk werd is in ieder geval alleen maar natuurlijke producten te eten. En vooral pasta, brood, rijst en andere koolhydraat-bommen te vermijden. En daar ben ik deze week mee gestart.

Maar om weer even terug te komen op ‘een goed begin is het halve wek’, wat eet je dan als ontbijt als je geen broodje hagelslag meer mag eten? Nou, daar heb ik een goed recept voor gevonden! (Getipt door mijn Curaçaose collega).

BANAAN-EI (SCRAMBLED) PANNENKOEK MET ROZIJNEN EN KANEEL

Een pannenkoek? Dat klinkt veel te lekker om healthy te zijn.. En jazeker, lekker is hij. Maar in plaats van meel, suiker etc. te gebruiken, maak je gebruik van banaan, eieren, kaneel en rozijnen; alle vier natuurlijke producten! En het aller mooiste van dit ontbijt is dat je er ook echt goed vol van zit, dus die snacks tussen ontbijt en lunch kunt vergeten.


Wat heb je nodig:
– 1 banaan
– 2 eieren
– Kaneel
– Rozijnen
– Een koekenpan
– Olie om in te bakken (ik gebruik soja-olie, dat schijnt beter te zijn dan olijfolie!)

1. Prak de Banaan zo klein mogelijk en kluts de eieren er doorheen. (Nog beter is om een blender te gebruiken, maar die heb ik hier niet en met een vork gaat het ook prima)


2. Gooi naar smaak wat kaneel door je ‘ei met banaan-papje’


3. Verhit wat olie in een koekenpan en schenk je beslag er in. Bak het op tot een pannenkoek, of in mijn geval een  ‘scrambled’ pannenkoek want ik ben niet zo goed in het heel houden van een pannenkoek tijdens het omdraaien. (Vergeef me trouwens voor het vieze fornuis, that’s life in een huis met 40 studenten!)


4. Gooi naar smaak wat rozijnen bij je pannenkoek en eventueel nog wat meer kaneel. Smullen!

 

Comments

comments