voedsel

Met dit voedsel boost jij jouw mood

Soms heb je even een dip of voel je suf, klop dan even aan bij moeder natuur voor voedsel dat jouw mood boost!

Kurkuma

Dit kruid, dat er in zijn natuurlijke vorm uitziet als gember, werd back in the days als antidepressiva gebruikt. Door Kurkuma komt er dopamine vrij in de hersenen, waarvan je blij wordt. Meng een half theelepeltje Kurkuma in poedervorm (dit kun je zo kopen) met zwarte peper en water voor een kleine shot of happiness.

Foliumzuur

Helpt met dealen met stress en zelfvertrouwen, omdat het de aanmaak van serotonine bevordert. Het zit in veel groenten en bonen, zoals spinazie, boerenkool, citroen, meloen, banaan, broccoli en bruine bonen.

Saffraan

Dit rode kruid werkt als mood booster! Versnipper vijf saffraandraadjes en doe dit met een schepje kaneel in een kopje warme melk.


via GIPHY

Citrusvruchten

Ga voor een sinaasappel, citroen(sap) of grapefruit voor een Vitamine C boost. Deze vitamine is goed voor je weerstand en verbetert je bui. Zeg nou zelf: van een glaasje versgeperst sinaasappelsap word je toch sowieso happy?

Vis

Vis is rijk aan Omega 3 en dat is goed voor je psychische gezondheid! Het schijnt je happier te maken. Vooral vette vis zoals zalm of forel is goed. Mooi excuus om weer eens sushi te gaan eten!

Kokos

Kokos zit ook vol met vetten waar je humeur beter van wordt.

Groene thee

In groene thee zit cafeïne, dus je zult er een goede oppepper van krijgen. Er zit niet zoveel cafeïne in als in een kop koffie én heeft een heleboel andere goede kwaliteiten, waardoor dit een gezondere keuze is.

Gember

Gember is echt een zogenaamd super food. Het is goed voor veel dingen. Het neemt onder andere stress weg en zorgt ervoor dat jij je kalmer voelt. Check hier hoe je gember kunt gebruiken!

Wat eet of drink jij om jezelf een oppepper te geven? 

7 redenen waarom pure chocola gezond is
Als je dit eet slaap je véél beter

(Bron foto: Pexels)

Comments

comments