intro-foodie

Patatje Speciaal

Ja, het is echt waar! Frietjes kunnen ook gezond zijn. Als je maar de juiste ingrediënten gebruikt. Check hier vier recepten voor een healthy snack.

Frietjes van pastinaak
Nodig voor 1 persoon:
– 1 pastinaak
– Kerriepoeder
– Olijfolie

Wat moet je doen
Schil de pastinaak. Snijd in dunne frieten en smeer in met wat olijfolie. Strooi er kerriepoeder over en bak ze in de oven op 175 graden in ongeveer 20 minuten gaar.

Frietjes van knolselderij
Nodig voor 1 persoon:
– Een 1/2 knolselderij
– Zeezout en grove peper
– Olijfolie

Wat moet je doen
Een knolselderij lijkt een heel ding om te schillen, maar dat valt reuze mee! Verwijder de ‘schil’ met een groot mes. Snijd de knolselderij in tweeën en daarna in dunne frieten. Smeer in met wat olijfolie. Strooi er zeezout en grove peper over en bak ze in de oven op 175 graden in ongeveer 20 minuten gaar.

Frietjes van zoete aardappel
Nodig voor 1 persoon:
– Een flinke zoete aardappel
– Paprikapoeder en wat zout
– Olijfolie

Wat moet je doen
Schil de zoete aardappel en snijd er frietjes van. Smeer in met olijfolie en strooi er paprikapoeder en een beetje zout over. Bak ze in de oven op 200 graden in ongeveer 20 minuten gaar.

Franse frietjes van haricot verts
Nodig voor 1 persoon:
– Flinke hand haricot verts
– Rasp van een citroen
– Klein handje hazelnoten, fijngestampt
– 30 gr fijngemalen ciabatta
– 1 losgeklopt ei
– Arachideolie

Wat moet je doen
Verhit de olie in een diepe pan. Meng de citroenrasp en hazelnoten door het ciabattakruim. Check of de olie gaat bubbelen als je er een stukje brood insteekt: dan is de olie heet. Haal de sperziebonen door het ei en door het broodmengsel. Frituur de sperziebonen tot ze knapperig worden. Enjoy!

 

 

 

Comments

comments