Verkoelende ijs smoothie

De temperatuur wordt langzaam steeds hoger. Dat betekend dat je af en toe verkoeling nodig hebt. Deze smoothie is eigenlijk een soort van ijs, maar dan nog net drinkbaar. Zó lekker! En het kost je maximaal 5 minuten om het te maken.

Het recept bestaat maar uit een paar ingrediënten. Je kunt het zo simpel houden als je zelf wilt. Er zijn twee ingrediënten die er sowieso in moeten, voor de rest kun je zelf kiezen.

Ingrediënten


– Yoghurt
– Melk
– Naast yoghurt en melk kan je zelf kiezen voor welke smaak je gaat. Als je echt een koude smoothie wilt, moet je voor diepvries fruit gaan. Denk bijvoorbeeld aan frambozen, aardbeien, en bosbessen. Ik ga voor de combi frambozen en bosbessen.

Doordat de smoothie grotendeels uit melk en yoghurt bestaat, bevat de smoothie ook veel eiwitten. Het is dus ook geschikt voor na het sporten, om je spieren te helpen herstellen. En natuurlijk helpt het ook bij het afkoelen na al dat zweten op de loopband :-).

Wat moet je doen? (voor 3 glazen)


– Pak een kom en doe daar 300 mL melk in.
– Doe 300 mL yoghurt bij de melk en voeg daarna het diepvries fruit naar keuze toe.
– Met de staafmixer even mixen en je bent al klaar. Schenk het in een mooi glas en gebruik (eventueel) een lepel!

Je kunt de hoeveelheden melk en yoghurt aanpassen. Hoe meer yoghurt, hoe dikker het sapje wordt (ijs!). Hoe meer melk, hoe vloeibaarder het wordt (en dus makkelijker drinkbaar). In dit recept ben ik voor een soort van ijs gegaan, dus met meer yoghurt.
Toch iets te koud? Laat dan even je glas op kamer temperatuur komen voordat je begint met drinken.

Houd je van lekkere recepten zoals deze? Koop dan de Fashionista Feel Good Guide die 24 juni in de winkels ligt!

Comments

comments