Work out: 4x buikspieren

Hoewel je nu misschien nog even extra wegkruipt in die warme trui en het bijna niet kan geloven dat het over een paar maanden weer bikini tijd is, is het toch echt zo. Dat betekent stoppen met snacken en werken aan die killer bikini-body. En vooral dus aan die buik! Lees verder om te zien welke oefeningen ik onder andere doe voor het trainen van mijn buikspieren.

1. De elleboog-knie

Raak met je rechter elleboog je linker knie aan en andersom. Zorg altijd dat je je buikspieren echt voelt, anders doe je iets niet goed! Dit is trouwens goed voor je zij-buikspieren.

2. Raise your ass

Bij deze oefening zul je niet direct je buikspieren voelen, daarvoor moet je hem vaak herhalen.

3. Up and down

Zorg bij deze oefening dat je benen nooit de grond raken. Ja, dit is een zware oefening en daarom smokkel ik door mijn handen onder mijn billen te leggen. Het is natuurlijk nog beter om dit niet te doen!

4. Legs up


Bij deze oefening houd je je benen in de lucht en glij je telkens zo ver mogelijk met je handen omhoog.

Elke oefening die ik doe herhaal ik natuurlijk zo vaak mogelijk. Zorg wel dat je niet direct teveel wilt, je moet het opbouwen. Op internet zijn daar talloze schema’s voor te vinden!

Welke oefeningen doe jij voor je buikspieren?

Comments

comments