IMG_4578x

Work-out: 8x killerlegs

Waarom helemaal naar de sportschool gaan? Waar je misschien ook nog wel moet wachten voor je een apparaat kan gebruiken, als je je benen ook thuis kan trainen?  Met deze 8 trainingen maak jij van je benen killerlegs die helemaal summer proof zijn. So, shut up and train!

#1 Hoofd, schouders knie en elleboog

Beweeg bij deze oefening je linkerknie naar je rechter elleboog. Je hoeft je elleboog niet aan te tikken, that would be killing.

#2 90 graden


Bij deze oefening probeer je je been in een hoek van 90 graden te houden. Omhoog en omlaag. Deze oefening is erg goed voor je dijen en heupen. Probeer je been  telkens 4 seconden in de lucht te houden.

#3 Stap voor stap


Zet je voet ver achter je andere voet, hoe groter de afstand, hoe beter de oefening werkt. Strek vervolgens je achterste been. Houd beide posities 2 seconden vast.

#4 Been lift 


Deze oefening ziet er heel simpel uit (op de foto), maar stiekem vond ik deze oefening best zwaar. Laat je been 3 seconden in de lucht hangen.

#5 Balans

Dit is een heel goede oefening. Ik voel het gelijk in mijn benen. Bij deze beenoefening mag je ene voet de grond niet raken. Ga stevig op je andere voet staan, en probeer je balans te zoeken met de hulp van je armen. Beweeg je zwevende been van voor naar achteren en terug. 

#6 I believe I can fly


Deze is niet alleen goed voor je benen, maar ook erg goed voor je conditie. Na een paar sprongetjes hoor je je hart wel kloppen! Maak eerst een squad, zet je af, en daar vlieg je dan.

#7 Alles omhoog 


Ga eerst rustig op je rug liggen, lift vervolgens je rug omhoog. Strek een been en houd je been voor 4 seconden gestrekt.

#8 Kuiten


Bij deze oefening train je vooral je kuiten. Zet je voeten op de trap, en ga maar omhoog met die hielen.

 

Comments

comments